5 דגשים חשובים בכתיבת צוואה

כתיבת צוואה

אף אחד מאיתנו לא אוהב לחשוב על המוות ועל העובדה הברורה והמוגמרת שיום אחד החיים שלנו יגיעו לסופם, אבל רובינו זוכרים זאת ולוקחים את זה בחשבון. בין אם מדובר באנשים מבוגרים, אנשים חולים חס וחלילה או כאלה המנהלים אורח חיים עם גורמי סיכון רבים, כמו אנשי פעלולים, רוכבים מקצועיים או מדריכי סנפלינג, צריך להתכונן גם לשלב הזה ואחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות הוא לערוך צוואה, בה נוריש את הרכוש שלנו למשפחה ולקרובים שלנו. בגלל שמדובר בנושא רגיש, רבים נמנעים מלעשות את זה וכך ברגע האמת מתגלעות מחלוקות גדולות בין הילדים ושאר בני המשפחה. לכן אנו ממליצים לעשות את זה בהקדם והנה חמישה דגשים חשובים שכדאי לשים אליהם לב.

סידורי קבורה

הצוואה שלכם היא גם המסמך לפיו תיערך הלוויה והקבורה. לכן חשוב שתציינו בה את הדברים שחשובים לכם. אם למשל אתם מעדיפים קבורה זוגית, חשוב לציין זאת מראש שכן במידה ולא תעשו זאת, אתם עשויים לקבל חלק קבר יחידה שלא תאפשר קבורה של אדם נוסף והנחת מצבה זוגית וזאת עוגמת נפש שבהחלט חשוב להימנע ממנה.

חלוקת רכוש

אולי אחד הנושאים הרגישים ביותר בתהליך. אם באפשרותכם לבצע את החלוקה בשקיפות מול היורשים, עדיף תמיד לעשות את זה כדי למנוע הפתעות לא נעימות. כמובן, זה לא תמיד מתאפשר ובמקרה הזה רצוי לבחור באדם קרוב שיוכל להסביר את הבחירה אחרי לכתכם.

חפצים אישיים

זכרו, גם חפצים אישיים שנראים לכם חסרי ערך עשויים להיות חשובים לקרובים לכם. הקפידו לחלק גם את הדברים הללו למניעת וויכוחים ואי נעימויות.

היעזרו בעורך דין מקצועי

ההמלצה שלנו תמיד היא לבחור בעורך דין המתמחה בתחום של צוואות וירושה ולא לבחור באיש מקצוע חסר ניסיון או בעל ניסיון בתחומי משפט אחרים.

הוסיפו מסר אישי

זה בהחלט לא חובה, אבל הצוואה שלכם היא דרך אישית להיפרד מהיקרים ללבכם. השאירו מסר אישי דרך מכתב או סרטון וידאו, והקרובים שלכם יעריכו את זה מאד ללא ספק.

בכל מקרה, זכרו לטפל בענייני הצוואה ולא להשאיר את הדברים לרגע האחרון.

Default
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מגפת הקורונה: כיצד היא תשנה את הסדרי הראייה ותשלום המזונות?
בשנים האחרונות היינו עדים לסדרה של חוקים ופסיקות של בית המשפט העליון, שנועדו לעודד את שני ההורים...
קרא עוד »
מרץ 03, 2020
מהם ידועים בציבור ומהן הזכויות שלהם?
ידועים בציבור הם זוגות שלא התחתנו ברבנות ולא התחתנו בטקס אזרחי בחו"ל. זוגות אלו מקיימים משק בית ביחד,...
קרא עוד »
ינו 27, 2019
מתי הגיע הזמן להתגרש
בני זוג רבים שנישאו מתוך אהבה וציפייה לשנים טובות יחד, חשים במהלך הנישואין שהם כבר לא כל כך בטוחים...
קרא עוד »
ינו 27, 2019