השפעות פסיכולוגיות של תהליך הגירושין

טיפול פסיכולוגי לילדים

תהליך גירושין הוא תהליך מאוד מורכב, מאוד קשה שיכול להשאיר טראומות לכל החיים, לא רק על בני הזוג שנפרדים אלא גם על ילדיהם. על ההורים להכיר בכך, הם צריכים להבין את ההשפעות הפסיכולוגיות של תהליך הגירושין על ילדיהם ולדעת כיצד לטפל בהן.

כיצד גירושים משפיעים על ילדים?

משפחה, הורים, הם המעטפת הקרובה, הצמודה והחשובה ביותר לילדים. הם מספקים להם הגנה, ביטחון, מבחינתם הם תמיד יהיו שם, לא משנה מה יקרה. ברגע שהם נפרדים, משהו בתחושה הזאת נעלם, גם אם אין סיבה לכך, הרבה פעמים ילדים מרגישים שההורים לא רק נפרדים אחד מהשנייה אלא שההורה אשר עוזב את הבית, נפרד גם מהם. זה יכול לגרום להם לטראומות קשות. לכן, במקרה של גירושים רצוי לפנות לטיפול פסיכולוגי לילדים בשביל שיעזור להם ולהורים.

ייתכן מאוד שהילדים לא ירגישו את זה באופן מיידי, בוודאי אם הם קטנים ולא מודעים למה שקורה סביבם, ובוודאי אם ההורים יודעים כיצד להגן עליהם מפני מה שקורה בבית. סביר להניח שעם הזמן הם יבינו וייתכן מאוד שזה ישפיע עליהם, בין אם זה בלימודים, בין אם זה ביחסים שלהם עם ההורים, ביחסים עם חברים ואפילו בקושי לייצר מערכות יחסים רומנטית.

על ההורים לדעת לספק לילדים שלהם את כל ההגנה והתמיכה הנדרשת, בשביל שהם יוכלו לעבור את תהליך הגירושין בצורה טובה. מאחר וההורים בעצמם עוברים תהליך לא פשוט, גם מבחינה רגשית וגם מבחינות אחרות, הרי שפסיכולוג ילדים שידע לעבוד איתם ולספק להם כלים ומקום בו יוכלו לספק כל מה שעובר עליהם בצורה בטוחה, יכול לעזור

מה חווים ילדים בזמן גירושים

כאמור, כשהורים מחליטים להיפרד, הילדים חווים את זה הרבה פעמים כאילו, הם נפרדים לא רק אחד מהשנייה אלא גם מהם. אך מעבר לכך, יש דברים אחרים שהם חווים בתהליך הזה. למשל, אם אחד מההורים יוצר קשר רומנטי עם אדם אחר ומקים איתו משפחה, הילדים עלולים להרגיש פחות חשובים, וגרוע מכך, הם לוקחים את האשמה לפירוק המשפחה על עצמם. אלה דברים שיכולים לפגוע בהם קשות בתור ילדים וכן בשלבים מתקדמים יותר בחיים.

Default
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חברת שליחויות – מה חשוב לדעת?
בימינו, המשלוחים מוגדרים לרוב על ידי הצרכנים, כאחד הגורמים החשובים ביותר שמשפיעים על החלטת הקנייה...
קרא עוד »
ינו 26, 2020
שינוי הסכם גירושין – האם ניתן לשנות הסכם גירושין?
הסכם גירושין מסדיר נושאים שונים שרלוונטיים לחייהם של בני הזוג, בין הנושאים הללו ניתן לכלול: מזונות...
קרא עוד »
ינו 28, 2019
מגפת הקורונה: כיצד היא תשנה את הסדרי הראייה ותשלום המזונות?
בשנים האחרונות היינו עדים לסדרה של חוקים ופסיקות של בית המשפט העליון, שנועדו לעודד את שני ההורים...
קרא עוד »
מרץ 03, 2020